Hackerne er hurtigere end dig, så der findes ingen smarte tekniske løsninger, der kan forhindre alle angreb! Det bedste forsvar er teknik, understøttet af god uddannelse af dine medarbejdere, som giver en bedre IT-adfærd præget af sund fornuft.

    Hos Siscon har vi en solid erfaring i udvikling af velafprøvede awareness strategier, som kombinerer formidles gennem enkle IT-understøttede kampagner, roll-ups, papirbaseret materiale, quizzer etc., der gennem kontinuerlig påvirkning der kontinuerligt gør medarbejderne FIT.uddanner medarbejderne. Gennemførelse af forretningsbaseret risikovurdering, giver god awareness. De bliver FIT med Siscon på FORTROLIGHED, INTEGRITET OG TILGÆNGELIGHED!

    Hos Siscon har vi kompetente konsulenter, som kan rådgive dig i forhold til effektive awareness kampagner, der kan optimere det samlede risikobillede for virksomheden.

    DESIGN af effektive awareness kampagner.

    Vaner som oftest bunder i et stærkt ønske om at hjælpe kunder, kollegaer eller i det hele taget blot effektivisere arbejdsgange, men som er uhensigtsmæssige i forhold til IT-sikkerheden, kan være svære at ændre.

    Sikker IT-adfærd handler om at gøre medarbejderne bevidste om problemområderne – ikke udelukkende om det brugerne ikke må gøre, da skræmmekampagner,  kan gå udover den generelle produktivitet. Vi er interesserede i at men ved at gøre truslerne håndgribelige og forståelige for dem, der er mindre teknisk kyndige end IT-afdelingen.

    Det styrker en kampagne, hvis der bruges flere forskellige kanaler, så det sikres at budskabet serveres fra flere forskellige vinkler. Uanset kanal er det en fordel at kampagnerne er simple, logiske og kreative i deres udtryk.

    UDRULNING af kampagne.

    Implementér strategien ved at gøre det sjovt for medarbejderne at deltage i fx e-learning, quizzer eller konkurrencer. Det er helt oplagt at bruge awareness-modulet i ControlManager™ til at designe, udrulle og evaluere på din kampagne.

    Kontinuiteten og ledelsesforankringen er vigtig, så overvej at have IT-adfærd og resultaterne fra jeres awareness kampagner med på månedsmødet.

    Behovet for awareness-træning stopper ikke! Der er behov for løbende tiltag, som til stadighed vedligeholder og udbygger forståelsesniveauet hos medarbejderne.

    RAPPORTERING og forbedring af din næste kampagne.

    Drop kompleksiteten og opsæt enkle mål. Små løbende tiltag og udbytte af de lavest hængende frugter, er bedre end alt på én gang. Rapportering kan ske ud fra flere dimensioner. Mål medarbejdernes niveau før du lægger strategien, og designer dine awareness-kampagner, og igen efter gennemførelsen af de konkrete kampagner. Så får du et mere retvisende billede af effekten. Det kan give dig vigtige input til udviklingen af de fremtidige kampagner.

    Siscon konsulentens bedste tricks:

    Drop kompleksiteten og opsæt enkle mål. Små løbende tiltag og udbytte af de lavest hængende frugter er bedre end alt på én gang. Kan du få direktøren eller andre ledere ”op på ølkassen”, er det den bedste awareness kampagne!