Hackerne er hurtigere end dig, så der findes ingen smarte tekniske løsninger, der kan forhindre alle angreb! Det bedste forsvar er teknik understøttet af god uddannelse af dine medarbejdere, som giver en bedre IT-adfærd præget af sund fornuft.

    Hos Siscon har vi en solid erfaring i udvikling af velafprøvede awareness-strategier, som kombinerer formidling gennem enkle IT-understøttede kampagner, roll-ups, papirbaseret materiale, quizzer etc., der  gennem kontinuerlig påvirkning klæder medarbejderne på til at imødegå de nye krav. Hos Siscon kalder vi det, at medarbejderne bliver “FIT”, dvs.: klædt på ift. fortrolighed, integritet og tilgængelighed. Gennemførelsen af forretningsbaseret risikovurdering giver god awareness, og på den måde understøtter disse to mål hinanden, når I samarbejder med Siscon.

    Hos Siscon har vi kompetente konsulenter, som kan rådgive dig i forhold til effektive awareness-kampagner, der kan optimere det samlede risikobillede for virksomheden.

    EFFEKTIVE AWARENESS-KAMPAGNER

    Vaner på arbejdspladsen bunder oftest i et stærkt ønske om at hjælpe kunder, kollegaer eller i det hele taget blot effektivisere arbejdsgange, og derfor kan de være svære at ændre – også selvom de er uhensigtssmæssige i forhold til IT-sikkerheden.

    Sikker IT-adfærd handler om at gøre medarbejderne bevidste om problemområderne, ikke udelukkende om det brugerne ikke må gøre, da skræmmekampagner kan gå udover den generelle produktivitet. Vi er interesserede i, at gøre truslerne håndgribelige og forståelige for dem, der har mindre teknisk forståelse end IT-afdelingen.

    Det styrker en kampagne, hvis der bruges flere forskellige kanaler, så det sikres, at budskabet serveres fra flere forskellige vinkler. Uanset kanal er det en fordel, at kampagnerne er simple, logiske og kreative i deres udtryk.

    UDRULNING AF KAMPAGNE

    Implementér strategien ved at gøre det sjovt for medarbejderne at deltage i fx e-learning, quizzer eller konkurrencer. Det er helt oplagt at bruge awareness-modulet i ControlManager™ til at designe, udrulle og evaluere på din kampagne.

    Kontinuitet og ledelsesforankring er vigtig, så overvej at have IT-adfærd og resultaterne fra jeres awareness-kampagner med på månedsmødet.

    Behovet for awareness-træning stopper ikke! Der er behov for løbende tiltag, som til stadighed vedligeholder og udbygger forståelsesniveauet hos medarbejderne.

    RAPPORTERING OG FORBEDRING AF DIN NÆSTE KAMPAGNE

    Drop kompleksiteten og opsæt enkle mål. Små løbende tiltag og udbytte af de lavest hængende frugter er bedre end alt på én gang. Rapportering kan ske ud fra flere dimensioner. Mål medarbejdernes niveau, før du lægger strategien og designer dine awareness-kampagner og igen efter gennemførelsen af de konkrete kampagner. Så får du et mere retvisende billede af effekten, og det kan give dig vigtige input til udviklingen af de fremtidige kampagner.

    SISCON-KONSULENTENS BEDSTE TRICK:

    Drop kompleksiteten og opsæt enkle mål. Små løbende tiltag og udbytte af de lavest hængende frugter er bedre end alt på én gang. Kan du få direktøren eller andre ledere ”op på ølkassen”, er det den bedste awareness-kampagne!

    Få gratis demo af ControlManager™

    Er du den mindste smule i tvivl om hvad Siscon kan tilbyde dig?
    Eller vil du bare gerne have lov at teste vores værktøj ud inden du køber?

    Få en gratis demo af vores ControlManager™
    og se om det er noget for dig

    Få ControlManager™ demo idag
    X